lauantai 11. toukokuuta 2013

No nysse alkaa!

Hui, jännittävä olo... Aloitella  ja synnyttää uutta blogia ja ihan erilaisella teemalla kuin aikaisemmin olen kirjoitellut. Tämä on kuitenkin tehtävä koska tämä on tehtävä! Valmiiksi jo tunnen myötähäpeää itseäni kohtaan, mutta se onkin tällä hetkellä paras motivaattori uudessa haasteessani. Toivon ajan myötä löytäväni paremmat ja terveemmät motivaation lähteet, mutta aluksi näin. Jostain on vain lähdettävä, ja tästä se lähtee:

JÄRKYTYKSESTÄ! Siis oikeasti... pikkuhiljaa kevään mittaan olen herännyt karuun todellisuuteen; Olen ensimäistä kertaa elämässäni YLIPAINOINEN!!! Järkyttävää! Minä, joka olen aina pitänyt itseäni hoikkana. Toiset jopa liiankin laihana. Lapset (joita on siunaantunut kokonaista kolme) eivät minua lihottaneet (päinvastoin!), vaan pikkuhiljaa, salakavalasti elämän karikoiden ja stressin, stressin ja vielä kerran stressin seurauksena olen alkanut lohduttamaan itseäni syömällä. Epäsäännölliset ateriat päivisin ja illalla sitten ah, omaa laatuaikaa tv:n ja jääkaapin välimaastossa! Viimeinen potku tähän konkurssiin oli vajaa vuosi sitten voimaan astunut avioero, ex-miehen pikaromanssi, nopea kihlautuminen ja pika-avioliitto. Kaikessa on ollut niin paljon käsittelemistä, etten ole jaksanut rakastaa itseäni tai kunnioittaa kehoani. En yksinkertaisesti ole jaksanut välittää kaikinpaikoin...

Kai se "ylipaino" sitten oli se viimeinen niitti. Toistaiseksi lievä sellainen, mutta jos tätä rataa jatketaan niin kovasti noususuhdanteista on tämä elämä, ainakin painon osalta. Haluanko haudata minäni jonnekin ihran alle? Pikkuhiljaa olen alkanut innostua ajatuksesta löytää taas se hoikka, hyvinvoiva minä. Jonkinlaista mentaalivalmennusta olen mielessäni käynyt jo koko kevään. Ostanut rahkapurkkeja, harjotellut taas jumppaamista, vähentänyt perunaa, mutta sitten taas onnistuneen päivän jälkeen palkinnut itseni sipsipussilla, pizzalla ja muilla "herkuilla". Toteen on siis osoitettu, että ajatuksen voimalla ei laihdu! On ihan oikeasti otettava nyt härkää sarvista ja tehtävä täydellinen elämäntaparemontti. Tuntuu olevan muotiakin nykyään, joten vertaistukea ja vinkkejä on onneksi maailma pullollaan! Nyt vielä pitää löytää se heikoin lenkki: ITSEKURI. Mä oon NIIN huono siinä! Tällanen mukavuudenhaluinen herkkupeppu!

Itseäni motivoidakseni tässä muistutukseksi pari kuvaa... Vasemmanpuoleiset ovat ajalta hiukan ennen eroa ja oikeanpuoleiset sitten tältä päivältä :/ KÄÄK! Siinä on 15 kiloa pelkkää sitä itseänsä josta pitäisi päästä eroon! Silmätkin jäävät pian poskien taakse piiloon...


Voi kun tää olisikin helppoa näin päin! Tämä vertailu, mutta nyt pitäisi sitten lähteä tavoittelemaan tuota kadonnutta "minää" ja nuo farkutkin ovat muuten vielä tuossa kaapissa odottamassa... Josko se olis vaikka sitten se yksi "näkyvä" tavoite... Hyvät housut, kertakaikkiaan!

7 kommenttia:

  1. Liityin oikopäätä lukijaksi ja jään innolla seurailemaan edistystä :) Itselläkin tuppaa stressi lihottamaan (tai sitten vaihtoehtoisesti laihduttamaan), joten siihen osaan samaistua jossain määrin, vaikka ei mitään eron kaltaista olekaan takana.

    Ja tuo itsekurin puute... Kuulostaa kovasti tutulta :D

    Kovasti tsemppiä sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ja tervetuloa mukaan!!! Tunnistan itsessäni nuoremmalta iältä tuon syömättömyyden ja liiallisenkin laihtumisen stressin myötä. Kai se on sitä, että ylipäätään on sellainen koko kropalla reagoiva...

      Kiitokset tsemppauksesta ja aurinkoista päivää sinulle :)

      Poista
  2. Heippa!
    Tuosta sinun toisesta blogista opastuin tänne, ja jään seuraamaan/kannustamaan ja samalla yritän itsekkin ryhdistäytyä painon pudotuksessa.
    Vanhana vakilukijana muistan kyllä miten hyvin pääsit tavoitteeseen edellisellä kerralla, niin onnistut kyllä nytkin. Elikkäs tsempitykset Paulalta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huippua että olet mukana!!! Hiukan paineita luokin tuo eka kerran onnistuminen... se kun pohjautui ihan eri menetelmään ja siksi oli niin älyttömän tehokas, mutta TOSI epäterveellinen ja siihen hommaan en enää lähde. Nyt hirvittää, että entä jos en näillä keinoilla tuloksiin pysykkään... :)

      Poista
  3. Zemppiä! :) Kovin vähäiseltä kuulostaa nuo sinun päiväkalorit, minulla on painonpudotusruokavalio ja syön n.1900kaloria päivässä. Pari vinkkiä: joka aterialla proteiinia, paljon kasviksia ja muista syödä 3-4 tunnin välein.

    Katja

    VastaaPoista
  4. Tosi pienet ne ovatkin, mutta usko pois, mun kulutuskin tällä hetkellä on TOSI vähäistä... Sitä pitääkin alkaa pikkuhiljaa lisäämään, ja sillon tietty täytyy saada myös lisää energiaa. Sä ilmeisesti myös treenaat aika rankasti... Mulla pitää siihen vielä hakea jostain motivaatiota ;)

    VastaaPoista
  5. Tsemppiä tsemppiä! Jos yhtään lohduttaa, ni mä saan lisätä noihin sun painolukemiin vielä yhden kympin... Huh! Kun muinoin olin alipainoinen, ajattelin, että painoindeksit heittää. Nyt ylipainoisena ne heittää taas... ;) Mä yritän pysyä sun tahdissa!

    VastaaPoista

Kauhean kiva jos viitsit kommentoida :) Yhdessä tää on paljon hauskempaa!